tisdag, oktober 09, 2007

Tröjan är klar...

Trots att jag är textilare har jag aldrig riktigt tänt på det där med stickning. Men eftersom jag nu är tant så har jag kommit fram till att det är ganska avkopplande att sticka. Jag har ännu inte utvecklat min mors förmåga att sticka i sömnen och därför tar det lite tid för mig. Igår blev i alla fall Tröjan i Eco Ull från Marks & Kattens klar och finns nu till beskådan i skyltfönstret. Förhoppningsvis kan det inspirera någon till att sticka i ullgarn!

Som sagt har jag upptäckt att det är rogivande att sticka och därför tänker jag ge mig på ett nytt projekt. Det ska bli ngt till Tomas eftersom de andra dagsyskonbarnen faktiskt har fått ngt som jag har stickat.

Där efter blir det således Noels tur. Den lille gossen kommer överösas med stickade plagg har jag förstått. Hans Mamma Karin slog mig med hästlängder när det gällde den första tröjan. Farmor Stina verkar ha något projekt på gång och Pappa Micke har bett om sticklektioner… Tur att inte Mormor Elisabeth är i stickartagen för då skulle jag bli lite orolig…

Nu är det dags att jobba lite (och om det är lugnt kanske jag kan börja på Tomas tröja)…

Inga kommentarer: