söndag, oktober 07, 2007

Bland bröder i skogen och på slätten...

Äntligen lördag och solen sken! Lillebror tittade förbi och gjorde ett nytt upplivningsförsök på min dator - men det misslyckades. Som tur är har jag ju den här gamla pärlan så det går inte någon nöd på mig precis! Mamma var snäll och bjöd på middag, stekt fläsk och löksås! Mums, mums!

Eftersom solen sken så vackert gick Sara, mamma och jag en tur i skogen medan Slåsskar tvättade bilen. Med tanke på att vi bara gick en kort sväng kändes det helt OK med en halv liter gula kantareller och ungefär tre gånger så mycket trattkantareller. Trattisarna ligger just nu på tork över hela matsalsbordet och dom andra ska bli en smaskig smörgås så småningom!


Om ni undrade varför jag har använt plural när det gäller bröder är det för det var ett litet tema igår. Efter svampturen for vi nämligen till farBROR Runes grav med lite rosor. Stenen hade kommit och den var väl inte som jag hade tänkt mig direkt. Blev ju ganska förskräckt när jag hörde att stensliperiet hade sagt att dom alltid använde kursiv stil på natursten men nu är det gjort och det är inte så mycket att göra åt! (själv ska jag ha ett smitt gravkors när det blir dags)!

Avslutningsvis var det i alla fall dags att träffa en "Broder i broderi"! Nämligen den helt underbare Raine Navin som ställer ut på Galleri Skarliden i Vara under ovanstående tema! http://skarliden.se/ Utställningen pågår till pågår till 21 oktober och är helt klart värt ett besök! Själv blev jag mycket förtjust i en Syrén och inte minst "Världsfreden" som min mor blev mycket förtjust i. Raine hade lämnat utställningen när vi kom dit (vi hade väl inte riktigt planerat den där svampplockarturen). Men Göran ringde hem och såg till att vi fick komma dit och träffa Raine och hans lika underbara fru Gunilla Skyttla! Dom var sig lika – Sprudlande av frågor, idéer och snack! Har ni möjlighet ska ni besöka Skarliden och se utställningen och om inte! Se till att hålla koll på när dom dyker upp nära dig - eller varför inte förbereda allahjärtansfirandet tillsammans med dem på Sätergläntan!

Efter en sån dag var det rätt skönt att slappa med lite stickning och lite räkor hemma i TV-soffan!

Inga kommentarer: