måndag, oktober 15, 2007

Det gick ju som en dans!?

Oj va tiden går! Tänkte jag skulle skriva om helgens begivenheter men nu har ju halva veckan redan gått... I fredags jobbade jag bara på förmiddagen här hemma. När jag hade slängt ihop mat åt mamma och moster så stack jag iväg till Göteborg. Stickade lite och hade det allmänt lugnt och skönt på tåget. På Centralen träffade jag AKL och ett par hårdslöjdskonsulenter som käka lunch... En skickade vi väg på tåget och en tog vi med på promenad... Bland annat lite antikaffärer och en skoaffär i Haga. Sedan han vi med att köpa räkor på Feskekörka och ta en öl på the Dubliner innan vi for ut till Hisingen och våldgästade Marie-Louise!
Hon bjöd på ostfondy och så gick det väl ner ett antal halva glas vin innan vi alla somnade gott!

På lördag förmiddag gav vi oss ut på loppisrace efter en god frukost. Marie-Louise köpte ett blomfat annats klarade vi oss faktiskt utan fynd så vi åkte tillbaka och käka lunch. Efter det for vi till Sara T, hon var förvånansvärt pigg med tanke på att hon kom raka vägen från Taiwan. Vi fick se en fin indigobok (på kinesiska) och färgningsprojektet som hon hade hunnit med på fritiden där nere.

Så var det dags för helgens stora begivenhet. Lindy Hop introduktion på Duke's Place http://www.wcj.nu/dukesplace/index.phtml. Ingrid Var jättesnäll och kom förbi och hämtade upp oss med bil! Helt proppfullt med folk var det. Man förstår varför man skulle komma i god tid! Sedan var det dags att börja traggla grundsteg: bak steg, 1,2,3 1,2,3.... Och så kom det till ett antal turer. Eftersom det var betydligt fler följare än förare så fick man ju vila någon gång emellan men svetten lackade ganska bra ändå. När vi var ordentligt uppvärmda dök livebandet upp. Jättekul - Inte för att det blev så jättemycket dansat efter kursen var slut men kul var det i alla fall! Fredrik jobbade hårt för att hålla igång alla sina fyra damer.

Det hela avbröts av ett brandlarm och eftersom det var mindre än en timma kvar så bröt vi upp och fortsatte till Björns Borg och tog en öl innan vi delade på oss.
Ingrids soffa passade mig alldeles utmärkt och efter lite tjejsnack så somnade jag gott och vaknade ganska utsövd när det var dags att gå upp. Det kändes faktiskt lite i fötter och vader att man hade dansat men inte mer än befarat.

Åter igen en god frukost. Skjuts till stationen och så en lugn skön tågresa hem. Tåget höll tiden och jag han med även en tur till Bonna marknan. Jag köpte inte någon bonde (som vissa tror att man kan göra där) men väl potatis, blomkål, morötter, bröd, pesto, vitlök, kassler och ett par jeans! En bra helg alltså!

Nu har snart veckan gått och jag ska snart få åka till Nyköping. Ser verkligen fram emot att träffa Emma och Tomas och alla de andra!

Inga kommentarer: