torsdag, oktober 04, 2007

Jobb, jobb, jobb och nöje!

Igår var en dag då allt skulle hända på en gång... Precis när jag hade kommit hem från Dalom blev jag tillfrågad om att ha en workshop på återbrukstema i samband med utställningen "Tyg och otyg" som Naturskyddsföreningen skulle ordna V 40... Oj då, jo det går väl bra sa jag. Skulle få välja dag och hade tänkt mig måndag men det funkade inte visade det sig så småningom så det blev onsdag. OK sa jag... Innan dess hade jag förståss kommit på att det skulle vara jättetrevligt att gå på Weeping Willows på Vara konserthus. När biljetterna redan var bokade upptäckte jag krocken...
Igår började alltså min dag med att jag snurrade omkring och fixade och trixade med grejer till workshopen (har ägnat hela veckan åt att krympa gamla ylletröjor i tvättmaskinen). Så lagade jag förståss lunch till mamma och moster (en snart 100-årig tradition i det här huset är att alla familjemedlemmar som har möjlighet äter lucnh tillsammans alla vardagar). Efter som moster hade varit på Bonna marknad i helgen fanns det blomkål och rökt hjort (?) att tillgå så jag gratinerade blomkålen med strimlat rökt kött och stark ost, turkisk yoghurt, lite senap och majonnäs. Det blev riktigt gott! Mitt i maten ringde dom från Vara Fhsk och frågade om jag var intresserad av att ha skapande verksamhet där fram till jul och om jag kunde komma och kolla läget redan i morgon (idag). Självklart sa jag ja....
















Sen var det dags att släpa med sig alla workshopgrejer till museet. Jag hade min stora gröna trunk med material, den mindre svarta väskan på hjul full med böcker och så några lådor till... Vi var hela 15 pers så lokalen var rätt full, jag började med ett inspirationsbildspel och visade sedan mina modeller och sedan var det i full gång! Efter 1 timma och 45 minuter fick jag lov att lämna dem i sticket men det var full fart och det skapades för fullt. Men min kusin Birgitta har blivit såld på vantar…



























In i bilen och med John Lindberg trios "Win Or Lose" i stereon gick det ganska snabbt att ta sig till Vara. Med mitt dåliga lokalsinne i gammal fin form var jag lite osäker på vart konserthuset låg men det var så välskyltat så det gick som en dans. Jag var till och med framme före mina Biljetter som AC, Johan, Nicke, Maria, Kicki, Stefan och Pelle kom med strax efter... De som hade chaufför tog sig lite att dricka i baren och fick lov att svepa mer eller mindre för det var dax att gå in! Vara konserthus var verkligen jättefint! Och spelningen var toppen! Lite konstigt att sitta ner på den typen av konsert men jag är ganska bra på att sitta och dansa så det gick fint! Verkligen toppen!
På vägen hem var jag smart nog att tanka så att jag inte skulle få stopp när jag skulle till Vara idag igen! Kl 8.30 var jag på plats på Vara Folkhögskola och en halvtimma senare var det klart att jag skulle jobba där fram till jul. Redan från nästa vecka blir det eftermiddagar onsdagar och förmiddagar torsdagar och från V51 även tisdagseftermiddagar. Jag bekantade mig lite med salen innan jag åkte till NBV och gjorde klart med Barbro Aldén om Slöjdverkstad för barn som ska börja nästa torsdag.
Sen var det hem och greja lite innan det ar dags för matlagning. Idag blev det Pastagratäng med kassler och tomatsås och dom underbara färska tomaterna som jag har utanför min dörr! Smaskens! Dessutom var moster och shoppa loss så nu behöver jag inte gå och handla lunchmat på flera dagar!
Efter maten ringde dom från Vara Fhsk och erbjöd en halvtid fram till jul så att jag kunde jobba med en katalog för skolan och sånt på den övriga tiden. Ska svara på onsdag men jag tror att jag har bestämt mig! ;)
Nu är det alltså hög tid för Dig att vila ögonen och för mig att göra ngt annat en stund!

1 kommentar:

Karin, Micke, Noel och Philip sa...

Eftersom du inte verkar tro att jag stickat koftan så beställer jag en lektion i stickning. Ta med dig grejorna nästa gång vi ses...

/Mikael