fredag, juni 27, 2008

Snart dax att resa vidare...

Idag har jag varit ute pa ett slagfalt med Bill. Dom hade en jattebra film dar sa nu tror jag att jag har fat lite koll pa det dar med kriget... Eller kanske inte...

Vi var ocksa pa ett stort kopcenter sa att jag kunde shoppa lite men jag kannde mig ungefar som nar pappa ar med... Jag ville itne uppehalla honom for lange!

I ovirgt sa ar det forberedelser for resan till Minnesota som galler nu. Har packat det mesta men vantar pa lite som ar i tumlaren just nu...

I gar var jag och Kristin i Washington D.C. igen. Bill skjuttsade oss till tunnelbanan. Vi tog en guidbuss for att titta pa alla monumenten. Man kopte en biljett for hela dagen och sa kunde man hoppa av och pa nar som helst. Jag tyckte bast om Jefferson monumentet. Det var ganska nytt, fran 92 om jag minns ratt. Det bestod av en massa vattenfall och sitat uthuggna ur sten i kombination med statyer och andra mettalutsmyckningar. Rekomenderar alla som kommer till Washington D.C. ett besok dar. Vi betade av det mesta pa formiddagen. Traffade Jencine och at lunch. jattekul att jag fick traffa henne ocksa! Pa eftermiddagen fortsatte vi varan tour och gjorde ett besok pa the national Art Gallery... Hade lite ont om tid sa jag kuta forbil "the highlights"... Bland annat rembrandt...

At the mall pagar just nu en folklivsfestival. Dom har olika land och stater varje ar. I ar var det Buthan och Texas som gallde. Vi hittade ett gang folkmusiker fran Texas som var bra men vid det laget var vi ganska sa trotta pa hettan och bestamde oss for att det var dags att aka hem.

Nu tror jag att tvatten ar klar sa jag ska ta och lagga ner detta for idag... Troligtvis hittar jag inte nagon dator i Minnesota sa vi hors kanske inte pa en dryg vecka...

Ha d gott allihopa!

3 kommentarer:

Moster Barbro sa...

Det är inte lite Du hunnit med sen sist. Washington är verkligen en fin stad. Jag minns Jeffersson också även om det var länge sedan jag var där. Han satt i en fåtölj.
Jag har inte gjort så mycket idag men har klippt ner mina lusiga fläderbuskar.
Hoppas att Du får det bra i Minnesota!
På återhörande
Barbro

kakan sa...

Hej Kusin vitamin
Idag har JAG badat i Loo (kallt yckte jag) det var uppfriskande. Tog även en tur med båten. Jag blir så jäkla ressugen när jag läser din blogg. Låter som du hinner se allt. Skott och jag håööer annars på med fönster renovering och det är inte lika kul din far har också hjälp till.
Ha det åska i luften men det brakar inte lös dessvärre.
Kakan

Jocke & Fia sa...

Hej på dig!
Du verkar ha det gött over there. Själva har vi två veckor kvar till semester som hägrar och är inte alls avundssjuka på dig som får se dig om i väla. Idag ska vi frossa kakor på lantbruksmuseét i Särestad. Jag (fia) äter ju för två redan och så kan jocke ta din del oxå. Så vi ska nog bli mätta och nöjda. Jag har ju sett en del av staterna men inte där du är vilket låter spännande. Nu ledsnade jocke och gick och spelade Guitar Hero. I fredags på självaste USA:s nationaldag var jag på min första konsert med Bruce Springsteen vilket verkligen var en upplevelse. Han kan rocka den "gubben", hela Ullevi dessutom. Ha det gött och fortsatt trevlig semester.
Sofia & Jocke