tisdag, juni 24, 2008

Blue Ridge Mountain

Idag var det berg som stod pa programmet... Vi akte hemifran vid halv 8 och korde till Luray Caverns. 4:de storsta grottan i USA. Det var verkligen jattefint! Vi gick en guidad tur pa ungefar en timma. Vi shoppade lite i butiken dar och sen akte vi mot Shenandoha nationalpark, vi at lunch pa ett jattetrevligt matstalle efter vagen... Jag gillar att det ar sa gront overallt (konstigt va). Det var otroligt vacker utsikt. Har inte raknat ut hur jag ska fa tankat ur telefonen i datorn an man det kommer... Ni kanske inte far se bilderna for an jag kommer hem men jag vill fa plats med fler bilder i kameran... Sedan hade vi bestamt att vi skulle till en vingard som hette Linden Wineyards. Vi hade kollat oppettiderna noga... Men inte vilka dagar det var oppet! Sa nar vi kom dit var det stangt. Istallet hittade vi en vingard som hette nagot med fox... Vi fick prova 5 goda finer och jag hettade en merlot favorit. Frun som drev det hade svenska rotter och det hade varit ett par fran Lule dar tidigare idag... Nar vi korde hem borgade det aska... det gor det annars mest sa fort jag och Kristin bestammer oss for att ta ett kvallsdopp i polen... Har tankt gora det nu men jag hor att det mullrar sa det far nog vara...



I morgon ska vi plocka upp Emma och aka till Baltimore! Det ska bli kul... Vadret ska bli bra. Jag ar jatteglad att det inte ar sa fruktansvart varmt!

Ha d gott!

3 kommentarer:

kakan sa...

Hej vad kul att duín resa verkar så lyckad njut och upplev. Vädret på hovenäset är soligt men mycket blåsigt hadet kusin vitamin

Moster Barbro sa...

Roligt att höra att Du kommit fram och redan har sett så mycket. Det är så att man kan bli lite avundsjuk.
Igår var jag hos Eva i affären fixade mat som vi åt och idag blir resterna en sallad.
Museet skall inviga en utställning idag med kläder 1900-1950 och Monia tyckte att jag skulle gå dit och titta så det kanske jag gör.
Hälsa nu till Kristin och Bill. Hoppas att Du får ytterligare många roliga upplevelser
Din moster.

Nilssons textil sa...

Hej nu har moster lärt mig att svara. Jag har hyfsat att göra.
pratat med Ekelunds idag på tisdag
kommer resultatet.vi ligger fortfarande bra till.
Hälsa alla ha mycket roligt
Kram från mamma