fredag, februari 25, 2011

God morgon?



Vaknade en sådär lagom stund före jag var tvungen att gå upp idag. Det kan ju bero på att jag ska jobba i affären idag och inte behöver gå upp så tidigt!

Är fortfarande sjukt trött men jag väljer att se det som positivt. Får passa på att ta varje tillfälle till vila i akt!

Fick nyheter som var både glada och tråkiga på en gång igår... Goda vänner hade fått en dotter! Någon vecka före födseln fick de det tråkiga beskedet att det lilla livet hade grava kromosomfel och troligen inte skulle överleva efter förlossningen. Igår hade hon levt tre dagar. Vet inte om hon fortfarande lever och hur länge hon har chans att klara sig. Men det känns i a f som skönt att de får några dagar tillsammans!

Det sätter förståss fart på funderingar och oro. Men just nu känner jag mig lugn och trygg... Den här gången måste det ju bli bra! Eller?

Nu ska jag strax gå upp och sätta fart på den här dagen! I morgon ska vi fira "Brudpatet" i efterskott och i övrigt hoppas jag på en lugn och fridfull helg!

Må så gott och var rädda om er!

Inga kommentarer: