fredag, oktober 03, 2008

Ännu en arbetsvecka nästan till ända...

... och två av tio veckor av Kristians "lilla båttur" avklarade!!! Bara 4/5 kvar... Men har jag tur så kommer MS Undine till Göteborg den 24 oktober...
I måndags gjorde jag och mamma ytterligare ett ryck med omstruktureringen i butiken så det var fullt ös, var inte klar för än fram åt 18.30 och sen gjorde jag inte mycket vettigt den kvällen...

Tisdag... Både jobb i Vara och i affären och sen körövning. Fruktansvärt svårt att sova när jag kom hem... Men jag lycjkades i alla fall svänga ihop lite lunch av råvarorna från Bondens marknad. Det blev fårfillégratinerad blomkål och brockolli. Gott!



Onsdag... Fatta det är Oktober. Fick SMS från Jocke och Sofia att det hade blivit en liten Agnes! Jättesöt var hon förståss! Jobbade i Vara 8 timmar och sedan raka vägen hem och packade bilen med grejer till Återbruksworkshopen på Museet... Bortsett från några minuter i telefon med Kristian som nu hade kommit till Hallifax, Kannada så gick det i ett. Kom inte hem för än vid 22.30 och hur lätt är det att sova då. Workshoppen var i alla fall toppen! Det blev massa kul grejer! Bilderna talar ju för sig själva! Missa inte de coola T-shirtsen som elever i ÅK 4 och 5 har re-designat!




Torsdag... Dagsverke för Zam-Swed Association. Vi samlade in pengar för att unga flickor i Zambia ska kunna gå i skola! För 320 kr kan en tjej få gå i skola ett helt år och slippa gå på gatan eller tigga! Helt fantastiskt. Vill du veta mer kan du läsa på http://www.vara.fhsk.se/news.aspx?NID=118 På kvällen var kusin Biggan här och fikade och snackade skit! Vi hade jättetrevligt!
FREDAG ÄR DET I DAG! Hur gick det till? För utom att jag för tredje morgonen i rad har lyckats stänga larmet utan att vakna ordentligt så har den här dagen fungerat hyfsat. Har skyltat om ett fönster och försöt få ihop programmet inför nästa veckas ljusfestival. Fisksoppa till lunch och räkor till Kvällsmat! Mums! I morgon måste jag jobba några timmar i butiken så det är snart dags att knoppa in! Ska bara hjälpa Kusin Åsa att få ihop varor från Ekelunds för 10 000 kr. Hon ska nämligen få sitt första pris i Servettbrytar tävlingen snart!
Men nu är jag nöjd för idag!
Må så gott!

Inga kommentarer: