söndag, oktober 19, 2008

Glömska, möten, jobb och dans...

Ytterligare en vecka har susat förbi... I måndags var jag så trött efter förra veckans höga tempo att jag totalt glömde av slöjdkafét i Vara.

På tisdagen var jag i alla fall tillbaka i normalt schema och jobbade några timmar i Vara och sen några timmar i Grästorp. Så kom kusin Pia med Elin och Robin så att jag fick klarat av årets jultidningsinköp innan det var dags att åka till Kören. Basstämman var lite tunn eftersom Arne och Conny svek oss för en annan kör...

Onsdagen var låååång. Som tur var så fungerade undervisningen bra för sedan var det möte med hemslöjdsföreningen i Skövde. Katarina åkte med från Ljung och det är ju himla trevligt med sällskap i bilen! Ett hastigt besök på Västergötlands museum han jag med på vägen så nu har Lisa fått tillbaka sina ljuskronor (Hade gärna stannat och tittat på utställningen "Med nya ögon" och varit med på workshopen)! sen belv det ett lååångt möte med mycket fika... Har ägnat lång tid idag på att få ordning på protokollet. Kom hem rätt sent och började läsa en ny bok (Skumtimmen av Johan Thorin)... Den var lite otäck så i kombination med att jag var hemma för sent så hade jag vissa sömnproblem och vaknade tröttare än jag la mig känndes det som...

På torsdagen hade jag en bra dag på jobbet i Vara. Det är alltid kul att ha FL! Och på eftermiddagens KKS fick jag gå ut och gå stavgång på arbetstid i soligt väder! Vem kan klaga då!?!

I fredags började jag flytta på knapparna i affären. Det tog hela dagen så vid 18.30 satt jag fortfarande kvar och jobba...

I går var det först jobb i affären eftersom mor och far var i Örebro på garnmässa. Ska bli spännande att se vad dom har köpt... Det var ganska lungt så jag han med att flytta alla knapparna men tillsist så kom det lite kunder i alla fall.

Sedan var det dags för veckans höjdpukt. Det var Duke's Place på Möllan (Folkets hus i Mölndal). Jag och Ingrid har tjatat på alla andra i gänget och nu fick vi med oss både Bjarne och Bosse och några kollegor till syskonen Kihlander. Vi började med lite käk inne i stan och sedan var det dansdax! Jag har längtat... Det blir ju mindre av den varan här än i dalarna och det märktes för jag tyckte att det var svårare den här gången... Å andra sidan tog lärarna upp fler turer tror jag...
Och dansgolvet var proppfullt...

Kul var det i alla fall! Det enda som saknades var Kristian - även om det fanns sjömän på plats ;-)






Idag har jag inte gjort för mycket! Läst och tvättat en maskin tvätt och så har jag varit och tittat på mosters nya köksinredning! Klart att hon ska ha turkost kakel!!!

Nu är jag glassugen...

1 kommentar:

Jocke & Fia sa...

Hej Kristina!

Kul att läsa och se filmklipp från danskvällen även om det var lite mörkt. Härlig musik tycktes det vara i alla fall. Är det live?

Du verkar ha fullt upp på veckorna med många järn i elden. Såg faktiskt den utsmyckade Nilssons skylten härma dagen och både jag och Jocke tänkte att det är säkert ditt påhitt. Kul grej tycker jag.

Här hemma tar vi dagen som den kommer och lilla Agnes är redan 3 veckor gammal. Stor har hon redan blivit tycker jag.

Ha det gott, kram Sofia & Agnes