söndag, december 22, 2013

Jultjuvstart i Halland, pepparkaksbak och lite till strax före jul!

Förra helgen åkte vi till Halland och smygstartade julfirandet! Förutom tomten, "Gammel-Ingrid" och det jättespännande katterna hittade Carl sin favorit i hallen! Stora bocken Bruse!!!




Det gick bra att sova i husvagnen även när mamma var med och frukosten smakade mums!

Carl och jag fick rätt många timmar till att strosa omkring i Falkenberg då det visade sig att Sven hade gått lite hårt åt Majas regnskydd! Snögubbarna kollad vi in många gånger!


Sedan kom vi äntligen till "Gammel-Ingrid" som bjöd på god mat, god fika och trevligt sällskap!


I fredags fyllde mitt äldsta fadderbarn Rasmus 4 år! Helt galet vad fort tiden går! Jag lyckades inte fånga alla sysslingarna på bild men här är jubilaren!



 Igår bakade vi pepparkakor! Carl tröttnade ganska kvickt men det blev tre plåtar i alla fall!




Nu är julen verkligen nära! Kolla in fina kalendern som "Gammel-Ingrid" sytt till Kristian! Carl har hittat fina legobitar och kritor i den varje dag och nu är det bara två paketer kvar!



Eftersom Kristian inte tål granar så har vi inte haft någon gran inne på länge  men Carl har gjort en fin på dagis så nu har vi gran igen!


Nu ska jag ägna mig åt Carl, Kristian och faster Kattis som är på besök! God jul om vi inte hörs innan!




Inga kommentarer: