fredag, augusti 30, 2013

I slutet av augusti...

Jag tillhör ju den skaran som tycker att det är ganska skönt när nätterna blir mörka igen och man får tid att fixa det man har tänkt sig inomhus också... Kanske inte allt men lite i alla fall! Kristian har varit iväg över två veckor nu och jag och Carl börjar komma in i våran "utan-pappa-rutin" med heldagar på dagis och sånt. Idag är dagis stängt så vi ska få en ledig vardag tillsammans och hinna träffa några av våra Elvor! Ska bli så himla kul!

Här kommer lite bilder till Kristian (om nätet på Falstaff klarar av att hämta hem dem) och andra intresserade från den senaste veckan!

Förra fredagen hade vi en ljuvlig kväll i lo tillsammans med dagmormor, dagmorfar, mormor och morfar!



I lördags förmiddag jobbade pappa och jag medan de andra gottade sig i Loo och var ute och shoppade inför kvällen. Efter middagsluren var det dags för dagens fotmodelluppdrag för grabben! På faddermammans proffsbilder har han förstås tomteluvan på!




Mormor/Farmor med barnbarn och jag tog ett härligt dopp, kanske det sista i sjön för i år och sedan var det snart dags att inviga de nya glaspartiet på riktigt! Kräftskiva utan långärmat, de ni!
 Arne lärde godingen ett nytt ord... Det var mycket som sa Krasch i helgen... Men tack och lov var det inte några rutor utan mest klossar och burkar!

Moster är helt klart en favorit! Särskilt när man får dricka bubbelvatten i snapsglas!

I onsdags kväll tog jag med mig Carl till skolan för att titta till IDoCU-gänget när de göt i betong. Ett fantastiskt ställe tyckte Carl!



 Vilken tur att man hade fått badbyxorna på sig hem från dagis i brist på annat... De gick hur fort som helst på rutschbanan i dem!

Ha nu en trevlig helg! Tack och hej från min lilla stjärna och mig!

Inga kommentarer: