måndag, april 21, 2008

VÅR!

Jippie! I morse bar det av till jobbet utan strumpor - Vad jag har längtat!



Mycket har hänt sedan Påsk men jag har inte varit så flitig med kameran...

Den 27 mars satte i alla fall våren fart och snön smälte som bara den...





Dagen efter var jag tvungen att se till att det blev vår i skyltfönstren också...






Den 29:e mars var jag på Skarliden galleri på vernissage. Utställare var min gamla rektor Maria Silfverhielm. Hon hade broderat på gammla linneservetter med silkegarn! Jättefina broderier och jättekul att träffa Maria. Sen åkte jag till Kusin Karin och sydde gardiner...




Den 13 april kl 13 firade vi Alvas födelsedag. Hon lyckades jättebra med att blåsa ut ljusen!






Förra veckan ägnade vi åt Servettbrytartävling... Italienska flaggor och Cirkusdrapperier.... Servettbrytandet får jag återkomma till en annan dag...



Den gångna helgen blev lång och intensiv... På fredagkvällen efter att sevettbrytartävlingen var avgjord hade vi en liten Kusinträff här. På lördagen var det först marknadsbestyr och sedan bar det av till göteborg. Vi såg Figgaros Bröllop på Göteborgsoperan och sedan var vi ute och käkade lite god mat. Efter det fortsatte jag ut till Hissingen och häslade på Marie-Louise vi drack några halva glas vin och pratade skit ett par timmar innan vi somnade.



Söndagen inleddes på Arken där jag och mamma köpte massa garner på garn och Broderimässan och sedan åkte vi förbi kusin Karin på hemvägen. När jaghade varit hemma och tankat pannan så var det dags att fira Erics Födelsedag och det gjorde vi ordentligt med en smarrig lax-smörgåstårta...



I övrigt har de sista veckorna präglats av förberedelser för USA-resan men



det får jag också återkomma till för nu är jag trött!


Natti, Natti och ha det så bra!

Inga kommentarer: