onsdag, mars 05, 2008

Kusinträff

Sedan jag flyttade tillbaka till skaraborgslätta har det blivit mycket mer tid tillsammans med kusinerna... Bland annat så kommer flera av kusinbarnen till min slöjdverksta varannan vecka.




Ida tovar...




Sandra har tovat ett armband och ett hjärta...



Jag och kusin Birgitta tovade påsktuppar och Birgittas blev riktigt bra (till skillnad från min bruna)...




Eftersom kusin Susanne fyllde 40 den 15:e mars så passade vi på att ta med henne ut på lite firande ett par helger innan. Pia, Sussanne och jag.



Den goda förrätten som serverades på Lunber & Karle...




Varmrätten som också var mycket god.




Birgitta, Helena och Åsa!




Desserten som också var mycket god.




Helena tyckte att vi skulle ta kort på vinet så att vi kom ihåg vad det hette...




Birgitta provsmakar dessertetn.




Min fantastiska bowlingstil... Kom inte över skamgränsen på två sammanlagda serier...




Efterfest hemma hos mig och äntligen kom min drinkvagn till använding...




Senare på kvällen... Birgitta skyumtar fram bakom flaskorna...
Åsa och Helena ser lite sömniga ut... klockan närmar sig 03.00




Även Pia och Birgitta börjar se sömninga ut...


Men Susanne ser fortfarande ganska pigg ut!



Som vanligt så kan jag inte vrida filmen rätt så det är bara att lägga huvudet på sned och njuta... (Var ju tvungen att lägga den här eftersom Åsa inte kunde öppna denna filen på sin dator... ;) )





Dagen efter en sån här fest behövde jag äta en Irländsk frukost kompletterad med kantareller...




Och så till nästa kusin som numera bor strax intill denna fina mack...




Backlunds kök på väg att bli fint!

...och så hennes gästrum.... Redan fint!

Inga kommentarer: